
Такий літак почали розробляти в 1980-х роках.
Геннадій Хазан наголосив, що вартість проєкту B-2 становила 44 млрд доларів / колаж УНІАН, скриншот, фото Вікіпедія
Американський бомбардувальник В-2 є інженерним проривом, який зробила компанія Northrop Grumman, тому його немає з чим порівнювати. Про це розповів президент Української авіаційної асоціації пілотів та власників літаків “АОПА Україна” Геннадій Хазан в ефірі “Українського радіо”.
За його словами, такий літак почали випускати вже після закінчення Другої світової війни.
“Створили літаки, дуже потужні, з цікавими характеристиками, але всі вони були скасовані – їх розібрали на метал. Через багато років корпорація Northrop Grumman виграла перегони між різними фірмами і взялася за розробку В-2. Це був початок 1980-х років. Перший політ першого зразка було здійснено у 1989-му, а початок експлуатації припадає на 1997 рік. Експлуатуються В-2 до сьогодення. Випускалися ці літаки з 1980-го по 1997 рік, зробили 21 одиницю”, – зазначив експерт.
Відео дня
За його словами, один літак було втрачено в авіаційному інциденті, що трапився через помилки наземного обслуговування. Тоді літак серйозно постраждав, однак пілотам вдалося катапультуватися і вижити.
“Іще на двох екземплярах були невеличкі інциденти, які не призвели до ушкоджень. Літаки і досі літають, нічого кращого на сьогодні немає. Ми мусимо розуміти, що фірма витратила на розробку цього літака 44 млрд доларів – у цінах 1980-х років. Тобто, літак дуже дорогий. Радянський Союз хотів відповісти літаком Ту-160. Наскільки мені відомо, Ту-160 коштував також шалених грошей для СРСР. Один із розробників цього літака колись давно мені сказав, що вартість розробки була еквівалентом того, щоб кожному громадянину Радянського Союзу, в тому числі новонародженим дітям, можна було видати безкоштовно “Запорожець”. А цей автомобіль тоді коштував десь 3500 рублів. Така от вартість проєкту”, – поділився Хазан.
Експерт вважає, що така зброя, як цей літак, вирішує долю війни.
Також він розповів, які технології були використані, аби зробити бомбардувальник малопомітним:
“Є такий коефіцієнт – ефективна площа розсіювання (ЕПР). У В-2 він становить одну стотисячну квадратного метра. Інші експерти вважають, що від однієї стотисячної до однієї тисячної квадратного метра – оператор може побачили такий відбиток на локаторах. Якщо взяти ЕПР для Су-34, то він буде в рази більший. Тобто, оператори легко можуть зафіксувати його як об’єкт, що летить. Саме тому говоримо про шалену вартість, адже літак коштував 1 млрд доларів, за старими цінами, без обладнання. А з обладнанням – 2 млрд 100 млн. І вартість покриття – це величезні кошти. Але ми маємо розуміти, які позитивні наслідки несе таке озброєння – вирішує долю війни”.
Читайте також:
Услід за Україною у США розробили свій швидкий та дешевий дрон-ракету
Армія РФ отримала нові винищувачі, здатні нести вкрай небезпечні ракети Р-37М
Вперше з часів Холодної війни: Британія купує F-35A, здатні нести ядерні бомби
Бомбардувальники B-2 – останні новини
Нагадаємо, нещодавно США атакували бомбардувальниками B-2 ядерні об’єкти Ірану. Ці літаки використовували надпотужні бомби GBU-57, однак військові США утрималися від того, аби викликати радіоактивне забруденення під час удару.
“Усі літаки зараз перебувають за межами повітряного простору Ірану. На основний об’єкт, Фордо, було скинуто повний боєзапас бомб. Усі літаки благополучно повертаються додому. Вітаємо наших великих американських воїнів. У світі немає іншої армії, яка могла б зробити це”, – повідомив президент США Дональд Трамп 22 червня.
Відомо, що сім стелс-бомбардувальників США пролетіли приблизно 37 годин, аби атакувати іранські ядерні об’єкти. У Пентагоні назвали операцію “Midnight Hammer” найдовшим польотом B-2 Spirit за останні десятиліття.
Водночас пілоти-рекордсмени розповіли, як це – літати на бомбардувальнику B-2 протягом 44 годин під час місії, яка відбулася в жовтні 2001 року після трагічних терористичних атак 11 вересня.